قیمت انواع گاوصندوق اثرانگشتی

1107


انواع گاوصندوق خرم



گاوصندوق اثر انگشتی چیست ؟

گاوصندوق اثر انگشتی، یکی از مهمترین وسایلی است که امروزه به منظور محافظت از وسایل و اسناد و مدارک شخصی، از آنها استفاده می‌شود. از گاوصندوق اثر انگشتی نه تنها در ادارات و بانک‌ها، بلکه در منازل و فروشگاه‌ها و مغازه‌ها هم استفاده فراوانی می‌گردد. افراد مختلف در زندگی خود دارای یک سری وسایل هستند که برای آنها ارزش مادی و معنوی بالایی دارد. این افراد دوست دارند به هر نحوی که شده از این وسایل مراقبت کنند. یکی از بهترین و پرکاربردترین روش‌ها برای مراقبت از اسناد و مدارک و وسایل شخصی برای هر فردی، خرید یک گاوصندوق است. گاوصندوقی که دارای بدنه محکم و مقاومی ‌باشد و مقاومت بالایی در مقابل سیل و زلزله و آتش سوزی و موارد دیگر داشته باشد. هرچقدر که جلوتر می‌رویم و علم و تکنولوژی پیشرفت می‌کند، گاو صندوق‌ها هم با پیشرفت‌های زیادی مواجه می‌شوند. کارخانه‌های سازنده گاوصندوق، پیوسته با هم رقابت می‌کنند تا بتوانند گاوصندوق پیشرفته تر و امن تری را تولید کنند. در واقع رقابت این کارخانه‌ها و شرکت‌ها در تولید گاوصندوق‌ها، بر سر چند مورد می‌باشد. اولا این کارخانه‌ها و شرکت‌های گاو صندوق سازی با هم رقابت می‌کنند تا گاوصندوق تولیدی آنها، مقاومت بیشتری در مقابل ضربه و برش و آتش سوزی و حرارت داشته باشد. هم چنین سال‌ها است که آنها با هم رقابت می‌کنند تا گاو صندوق تولیدی آنها، قیمت پایین تری نسبت به انواع دیگر گاو صندوق‌ها داشته باشد. از سوی دیگر، آنها با هم رقابت می‌کنند تا گاو صندوق تولیدی آنها امنیت بالاتری نسبت به انواع دیگر گاو صندوق داشته باشد. امنیت گاوصندوق از همه چیز بیشتر به قفل گاوصندوق وابسته است. در واقع وقتی گاوصندوق، امنیت بالاتری نسبت به گاوصندوق دیگر دارد که قفل آن نسبت به دیگری بهتر باشد. همین امر باعث شده است هر ساله شاهد تولید قفل‌های امن تر و با تکنولوژی‌های خاص تر باشیم. البته فقط امنیت قفل‌ها نیست که افزایش پیدا می‌کند بلکه راحتی کار با آنها و باز شدن راحت آنها توسط صاحب گاوصندوق هم همیشه مدنظر کارخانه‌های سازنده قفل گاو صندوق بوده است. گاوصندوق اثر انگشتی یکی از انواع گاوصندوق‌هایی است که امروزه توسط کارخانه‌های گاو صندوق سازی تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. فرق گاو صندوق اثر انگشتی با سایر گاو صندوق‌ها در نوع قفل است و در نوع بدنه و جنس متریال به کار رفته در ساخت بدنه و درب گاو صندوق، هیچ تفاوتی بین گاو صندوق اثر انگشتی و سایر گاوصندوق‌ها وجود ندارد. گاو صندوق اثر انگشتی یک نوع از انواع گاوصندوق‌های بیومتریکی می‌باشد. گاوصندوق بیومتریکی گاوصندوقی است که قفل آن از روی ویژگی‌های بیومتریکی فرد صاحب گاوصندوق باز می‌شود. چند نوع قفل بیومتریکی برای گاوصندوق‌ها به کار می‌رود. این ویژگی‌های بیومتریکی عبارت هستند از:
1. شبکیه چشم
2. تشخیص چهره
3. اثر انگشت

مزایای گاوصندوق اثر انگشتی

 مانند هر وسیله دیگری، گاوصندوق اثر انگشتی هم دارای چند مزیت و چند عیب است. برجسته ترین فوایدی که گاوصندوق اثر انگشتی دارد و باعث شده است که این گاوصندوق نسبت به  انواع گاوصندوق دیگر، با استقبال بیشتری مواجه شود عبارت هستند از:
در وهله اول، گاو صندوق اثر انگشتی در طرح‌ها و شکل‌ها و همچنین در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید شده است. همین عامل باعث شده است که جامعه هدف گاو صندوق اثر انگشتی بسیار گسترده باشد.
 گاو صندوق اثر انگشتی دارای قابلیت بازگشایی با کلید است. همین عامل باعث می‌شود در صورت قطع شدن برق و تمام شدن باتری، این نوع گاو صندوق با مشکلی در باز شدن مواجه نباشد. همچنین داشتن کلید اضطراری باعث می‌شود در صورتی که اثر انگشت یک فردی به علت زخم یا سوختگی و هر دلیل دیگری با مشکل مواجه شده باشد بتوان گاوصندوق را باز کرد.
استفاده از گاو صندوق اثر انگشتی باعث می‌شود که دیگر نیازی به حفظ کردن رمز نباشد. می‌دانید که گاوصندوق‌های رمزی مکانیکی و دیجیتالی به نحوی هستند که صاحب گاوصندوق باید حتماً رمز آنها را در حافظه خود نگه دارد. بسیاری از افراد به دلیل مشغله ذهنی و یا به دلیل افزایش سن قادر به حفظ رمز نیستند و رمز را بر روی کاغذ یا جایی می‌نویسند. همین امر باعث می‌شود امنیت گاوصندوق کاهش پیدا کند. در گاو صندوق اثر انگشتی دیگر نیازی نیست که رمزی حفظ شود و یا در جایی نوشته شود. باز کردن گاوصندوق اثر انگشتی نسبت به سایر انواع گاوصندوق بسیار آسان تر است. در واقع این راحتی و آسانی برای صاحب گاو صندوق است. در گاوصندوق اثر انگشتی نیازی به وارد کردن کلید و باز کردن قفل وجود ندارد. حتی در این نوع گاو صندوق، نیازی به وارد کردن رمز نیست. در واقع گاو صندوق اثر انگشتی در ساده ترین شکل و به سریعترین زمان ممکن باز می‌شود.
اصلی ترین و مهمترین ویژگی گاو صندوق اثر انگشتی همان امنیت بالای آن است. این امنیت بالا هم به خاطر منحصر به فرد بودن اثر انگشت هر فرد به وجود آمده است. در واقع امنیت گاو صندوق اثر انگشتی بر خلاف انواع دیگر گاو صندوق‌ها، صد درصد است.

نحوه کار گاوصندوق اثر انگشتی

سطح انگشت هر انسانی، یک سری ناهمواری‌ها دارد که آن ناهمواری‌ها مختص خود آن فرد است. در گاوصندوق اثر انگشتی چند حسگر مخصوص تعبیه شده‌اند که ناهمواری‌های موجود در انگشت انسان را مطابق با یک الگوی خاص، اسکن کرده و با اثر انگشتی که در حافظه خود دارند، مقایسه می‌کنند. اگر نتیجه مقایسه مثبت باشد درب گاو صندوق باز می‌شود. اگر نتیجه مقایسه، منفی باشد یعنی اثر انگشت ذخیره شده در حافظه گاو صندوق با اثر انگشتی که در این لحظه در گاوصندوق اسکن شده است، برابر نباشد، درب گاوصندوق به هیچ عنوان باز نخواهد شد.

گاوصندوق اثرانگشتی

گاوصندوق اثر انگشتی کوچک

از گاوصندوق اثر انگشتی کوچک و یا همان گاوصندوق سبک در منازل و در مغازه‌ها استفاده می‌شود. مزیت گاوصندوق اثر انگشتی کوچک و یا گاو صندوق سبک، قیمت پایین تر آن‌ها نسبت به انواع دیگر گاو صندوق و همچنین راحتی جابجایی آنها توسط صاحب گاوصندوق است. از آنجایی که امروزه اجاره نشینی رواج زیادی دارد بسیاری از افراد قبل از خرید گاوصندوق، نگران حمل و نقل آن هستند. گاوصندوق اثر انگشتی کوچک یا گاوصندوق سبک مشکل را برطرف کرده است؛ چراکه صاحبان گاوصندوق می‌توانند با سختی بسیار کم تری، این نوع گاوصندوق‌ها را جابجا کنند. از آنجایی که وزن پایین گاو صندوق سبک یا گاوصندوق اثر انگشتی کوچک باعث می‌شود که سارقین به راحتی بتوانند آن را بدزدند، این نوع گاوصندوق‌ها با پیچ و مهره به کف ساختمان و یا به دیوار و یا کمد بسته می‌شوند.

گاوصندوق اثر انگشتی خانگی

تا چند سال پیش استفاده از گاو صندوق اثر انگشتی فقط محدود به ادارات و بانک‌ها و سازمان‌های مهم بود ولی در چند سال اخیر گاوصندوق‌های خانگی هم به قفل اثر انگشتی مجهز گشته اند. به بیان دیگر، تا همین چند سال پیش وقتی کسی اسم گاو صندوق اثر انگشتی را می‌شنید به یاد بانک‌ها و ادارات مهم و حتی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و سیاسی می‌افتاد ولی امروزه استفاده از گاوصندوق اثر انگشتی در در هر خانه ای عادی است و تعجب کسی را بر نمی انگیزد.از آنجایی که بیشترین تعداد گاوصندوق در سرتاسر دنیا مربوط به گاوصندوق‌های خانگی می‌باشد مجهز شدن این گاوصندوق‌ها به سیستم اسکن اثر انگشتی باعث شده است که تعداد گاوصندوق‌های اثر انگشتی در دنیا افزایش فوق العاده زیادی پیدا کند. گاو صندوق اثر انگشتی خانگی دارای این مزیت هم می‌باشد که می‌توان اثر انگشت چند فرد را در آن ذخیره کرد. این کار باعث می‌شود که اگر صاحب گاوصندوق به هر علتی دسترسی به گاوصندوق نداشت، بتواند به فرد معتمد خود بگوید که درب گاو صندوق را باز کند. البته معمولاً گاوصندوق اثر انگشتی مخصوصا گاوصندوق اثر انگشتی خانگی دارای یک کلید اضطراری هم هست. در صورتی که که به هر دلیلی، امکان باز کردن گاوصندوق با اثر انگشت ممکن نبود از آن کلید اضطراری استفاده می‌شود. نگهداری هر چه سخت گیرانه تر از این کلید اضطراری موجب می‌شود که امنیت گاو صندوق بالاتر برود. متاسفانه بسیاری از افرادی که یک گاوصندوق اثر انگشتی خانگی را در منزل خود دارند، کلید اضطراری را نزدیک گاوصندوق و در یک محل کاملاً ناامن قرار می‌دهند. در واقع با این کار، گاوصندوق اثر انگشتی هیچ امنیت خاصی نخواهد داشت و قفل اثر انگشتی یا همان قفل بیومتریکی آن بی اثر خواهد بود. در این صورت گاوصندوق اثر انگشتی تبدیل به یک گاوصندوق کلیدی عادی می‌شود.

خرید گاوصندوق اثر انگشتی

در هنگام خرید گاوصندوق اثر انگشتی باید به یک سری نکات دقت کنید. اولین نکته ای که وجود دارد این است که شما باید ابتدا مکانی را که قرار است گاوصندوق اثر انگشتی در آن قرار گیرد را تعیین کنید. در واقع باید متناسب با ظرفیت محیط، گاوصندوق اثر انگشتی خریداری شود. دیگر موردی که باید در هنگام خرید گاوصندوق اثر انگشتی، مد نظر داشته باشید، امکانات و ویژگی‌های امنیتی آن است. مثلاً باید دقت کنید که گاوصندوقی که در حال خریداری آن هستید آیا مجهز به سیستم هشدار دهنده تمام شدن باتری هست یا نه. دیگر آپشنی که باید قبل از خرید گاوصندوق اثر انگشتی، مورد توجه قرار دهید، سیستم هشدار دهنده باز ماندن درب گاوصندوق است. در هنگام خرید گاو صندوق اثر انگشتی، نکات دیگری را هم مد نظر قرار دهید. قابلیت ضد آتش بودن بدنه گاوصندوق و همچنین قابلیت ضد برش و ضد ضربه بودن آن بسیار مهم است. در واقع باید خریدار به صورت کاملا ریزبینانه و دقیق جنس به کار رفته در ساخت بدنه و درب گاوصندوق اثر انگشتی  را مد نظر قرار دهد. 
به منظور خرید گاوصندوق اثر انگشتی و سایر انواع گاوصندوق می‌توانید به  سایت خرم سیف با آدرس اینترنتی www.imenkhorramsafe.com  مراجعه کنید.سایت خرم متعلق به شرکت خرم است. شرکت خرم هم اولین تولید کننده گاوصندوق در کشور ایران می‌باشد و بیش از ۱۰۰ سال سابقه کار دارد. این شرکت در طی این صد سال توانسته است تعداد بسیار زیادی  گاو صندوق را تولید کند و به ادارات و بانکها و افراد شخصی بفروشد. تمام محصولات تولید شده توسط شرکت خرم در سایت خرم سیف به فروش می‌روند و همگی آنها دارای گواهی خدمات پس از فروش و گارانتی هستند. علاوه بر این، همکاران ما در سایت خرم سیف، همواره پاسخگوی سوالات شما راجع به گاوصندوق و سایر مسائل مربوط به افزایش ایمنی ساختمان‌ها می‌باشند.شما می‌توانید سوالات خود را به صورت تلفنی و البته از طریق سایت مطرح کنید.

گاوصندوق اثرانگشتی

قیمت گاوصندوق اثر انگشتی

قیمت گاوصندوق اثر انگشتی، تنوع بسیار زیادی دارد. دلیل تنوعی که در قیمت گاوصندوق اثر انگشتی وجود دارد تفاوت‌هایی است که در این نوع گاوصندوق‌ها موجود است. در ادامه به چند علت تنوع قیمت گاو صندوق اشاره خواهیم کرد. اولین علت تنوع در قیمت گاوصندوق، تنوعی است که در ابعاد و اندازه و سایز گاو صندوق اثر انگشتی وجود دارد. طبیعتاً هر چقدر که ابعاد و اندازه و سایز گاو صندوق اثر انگشتی بزرگتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. کشور تولید کننده گاو صندوق و برند تولید کننده گاو صندوق اثر انگشتی، تاثیر بسزایی در قیمت آن دارد. نوع و طرح گاو صندوق اثر انگشتی در قیمت آن تاثیر گذار است. به عنوان مثال گاو صندوق اثر انگشتی زیر ویترینی با گاوصندوق اثر انگشتی آسانسوری و با گاو صندوق اثر انگشتی هتلی و با گاو صندوق اثر انگشتی خانگی هم قیمت نیستند. نوع قفل استفاده شده در گاو صندوق اثر انگشتی، هم در قیمت آن موثر است. به عنوان مثال در بعضی از انواع گاوصندوق اثر انگشتی، سیستم ایمنی پیچیده تر و بهتری وجود دارد. مثلاً استفاده از قفل‌های ترکیبی (یعنی استفاده از نوع دیگر قفل در کنار قفل اثر انگشتی) در بعضی از گاوصندوق‌ها باعث می‌شود که امنیت آن بالاتر رود و در نتیجه قیمت نهایی گاوصندوق اثر انگشتی هم بیشتر باشد.

راه های ارتباطی

به منظور خرید گاوصندوق اثرانگشتی می‌توانید به سایت اینترنتی www.imenkhorramsafe.com مراجعه کنید. انواع گاو صندوق‌ها در قیمت‌ها و کاربردهای مختلف در این سایت موجود هستند. کارکنان این شرکت به صورت ۲۴ ساعته، پاسخگوی سوالات شما هستند. راه‌های ارتباطی با شرکت خرم در ادامه آمده است :
 شماره تماس‌های مربوط به دفتر و نمایشگاه مرکزی : 88906724 - 88804149
 آدرس شرکت صنایع فلزی و صندوق نسوز خرم : تهران - خیابان سپهبد قرنی - بالاتر از تقاطع طالقانی - پلاک ۹۸
 ایمیل شرکت خرم: info@imenkhorramsafe.com